Kako aktivirati HDR preko PowerShell-a u Windowsu?
1) Objašnjenje problema i konteksta:
High Dynamic Range (HDR) tehnologija omogućava bolje prikazivanje kontrasta, boja i detalja na zaslonima kompatibilnim s HDR-om. Međutim, aktivacija HDR-a putem grafičkog sučelja nije uvijek jednostavna, pa ćemo koristiti PowerShell, moćan alat za automatizaciju zadataka u Windows operativnom sustavu, kako bismo to postigli.
2) Preduvjeti:
– Windows 10 ili Windows 11 računalo
– Korisnički račun s administratorskim pravima
– Preporučljivo je napraviti sigurnosnu kopiju podataka prije nego što započnete postupak aktivacije HDR-a.
3) Koraci s jasnim GUI putanjama:
a) Desni klik na Početak (Start) i odaberite “Postavke” (Settings).
b) Izaberi “Sustav” (System) i zatim “Zaslon” (Display).
c) Pomaknite se prema dolje do “Napredne postavke zaslona” (Advanced display settings).
d) Pronađite svoj zaslon u popisu i kliknite na njega.
e) Pod odjeljkom “Značajke zaslona” (Display capabilities), pronađite opciju “HDR” i prebacite je u položaj “Uključeno” (On).
4) PowerShell/Command Prompt rješenje:
a) Otvorite PowerShell ili Command Prompt kao administrator.
b) Unesite sljedeću naredbu i pritisnite Enter:
Get-WmiObject -namespace root\cimv2\mdm\dmmap -class MDM_DevDetail_Ext01 | Select-Object InstanceID,DeviceID
c) Na popisu pronađite svoj zaslon i zabilježite njegov DeviceID.
d) Zatim unesite sljedeću naredbu, zamjenjujući “DeviceID” s ID-em svog zaslona:
Get-WmiObject -namespace root\cimv2\mdm\dmmap -class MDM_Setting -filter “InstanceID=’DeviceID’ and ParentID=’./DevDetail01′” | Invoke-CimMethod -MethodName Apply
e) Nakon toga, provjerite je li HDR uspješno aktiviran.
5) Kako provjeriti uspješnost postupka:
Ponovite korake 3) a 6) iz prethodnog dijela i provjerite je li postavka “HDR” sada označena kao “Uključeno”.
6) Najčešće pogreške i kako ih izbjeći:
– Provjerite jesu li ispravno uneseni DeviceID i naredbom
– Provjerite jeste li pokrenuli PowerShell ili Command Prompt kao administrator
– U slučaju problema, ponovo pokrenite računalo i ponovite postupak
7) Mini-FAQ:
Q: Mogu li aktivirati HDR na svakom računalu?
A: Da, no važno je da vaš zaslon podržava HDR.
Q: Moram li imati backup prije aktivacije HDR-a?
A: Iako nije obavezno, uvijek je dobro imati sigurnosnu kopiju važnih podataka.
Q: Što ako ne vidim HDR opciju u postavkama?
A: Provjerite podržava li vaš zaslon HDR i jesu li vaši grafički driveri ažurirani.