Kako provjeriti crni ekran u Windows 10?
1) Objašnjenje problema i konteksta:
Crni ekran u sustavu Windows 10/11 može biti prilično frustrirajući problem koji može biti uzrokovan različitim faktorima, kao što su problemi s grafičkom karticom, driverima, softverskim problemima ili nekom drugom tehničkom poteškoćom. Onemogućuje vam pristup radnoj površini i sučelju Windowsa, pa je važno pronaći uzrok i riješiti ga.
2) Preduvjeti:
– Verzija operativnog sustava: Windows 10/11
– Administratorska prava: Kako bi mogli provesti određene korake za rješavanje problema, bit će vam potrebne administratorske ovlasti.
– Backup: Preporučljivo je napraviti backup važnih podataka prije nego što krenete u rješavanje problema crnog ekrana.
3) Koraci:
1. Provjerite povezane kablove: Provjerite jesu li svi kablovi ispravno povezani.
2. Ponovno pokretanje računala: Prvo pokušajte jednostavno ponovno pokrenuti računalo.
3. Provjerite ispravnost monitora: Isprobajte drugi monitor kako biste sa sigurnošću znali je li problem u monitoru.
4. Provjerite grafiku: Uđite u Postavke > Sustav > Zaslon i provjerite postavke grafike.
5. Ažurirajte drivere: Uđite u Upravitelj uređaja (Win + X > Upravitelj uređaja) i provjerite ima li dostupnih ažuriranja za grafičku karticu.
6. Pokrenite automatsku popravku: Pokrenite automatsku popravku tako da pritisnete tipke Ctrl + Shift + Esc kako biste otvorili Upravitelj zadataka i zatim odaberite Datoteka > Pokreni novi zadatak te unesite “msconfig” i pritisnite Enter. U dijelu “General” odaberite “Selective startup” i isključite “Load startup items”. Zatim idite u karticu “Services”, označite opciju “Hide all Microsoft services” i kliknite na “Disable all”. Nakon toga zatvorite prozor i restartajte računalo.
4) PowerShell/Command Prompt rješenje:
– Otvorite PowerShell ili Command Prompt kao administrator i unesite sljedeću naredbu: sfc /scannow
– Naredba će provjeriti i popraviti eventualne sistemske datoteke koje bi mogle uzrokovati crni ekran.
5) Kako provjeriti uspješnost postupka:
Nakon što ste proveli sve korake, ponovno pokrenite računalo i provjerite je li problem crnog ekrana riješen. Ako se problem nastavi pojavljivati, možda će biti potrebno dodatno istraživanje ili tehnička podrška.
6) Najčešće pogreške i kako ih izbjeći:
– Ne provođenje backupa: Uvijek je važno napraviti backup važnih podataka prije nego što krenete u rješavanje tehničkih problema.
– Nedovoljno provjere kablova: Često se problemi poput crnog ekrana mogu riješiti jednostavnim provjerom povezanih kablova, stoga to uvijek bude prvi korak.
7) Mini-FAQ:
1. Što mogu učiniti ako ni jedan od navedenih koraka ne riješi problem crnog ekrana?
Ako ništa od navedenog ne pomogne, preporuča se kontaktiranje stručne tehničke podrške.
2. Je li moguće da je problem crnog ekrana uzrokovan hardverskim kvarom?
Da, problem crnog ekrana može biti uzrokovan i hardverskim kvarom, stoga je važno isključiti i taj faktor prilikom rješavanja problema.
3. Mogu li se grafički problemi povezani s crnim ekranom rješavati bez eksternih alata?
Da, većina problema vezanih uz grafičku karticu ili drivera može se riješiti pomoću standardnih alata u sustavu Windows.