Kako vratiti USB uređaj u Windows 10/11
1) Objašnjenje problema i konteksta:
Ponekad se može dogoditi da Windows 10/11 ne prepoznaje USB uređaj koji ste povezali s računalom, bilo da se radi o vanjskom disku, USB sticku, tipkovnici, mišu ili nečem drugom. To može biti zbog različitih faktora poput problema s drajverima, nedostatka dozvola ili jednostavno greške u sustavu.
2) Preduvjeti:
– Koristite Windows 10 ili Windows 11
– Imate administratorska prava na računalu
– Preporučljivo je napraviti backup važnih podataka s USB uređaja prije nego što pokušate riješiti problem
3) Koraci:
a) Desni klik na Start izbornik i odaberite “Upravitelj uređaja”
b) U Upravitelju uređaja pronađite željeni USB uređaj pod “Diskovi” ili “USB kontroleri”
c) Desni klik na USB uređaj i odaberite “Deinstaliraj uređaj”
d) Izvucite USB uređaj iz računala
e) Ponovno ga priključite i Windows bi trebao automatski ponovno prepoznati uređaj
4) PowerShell/Command Prompt rješenje:
– Otvorite Command Prompt kao administrator
– Upotrijebite naredbu `diskpart` da biste pristupili alatu za upravljanje diskovima
– Unesite `list disk` kako biste vidjeli popis dostupnih diskova
– Odaberite odgovarajući disk naredbom `select disk X` (gdje je X broj USB diska)
– Izvucite USB uređaj i ponovno ga priključite
5) Kako provjeriti uspješnost postupka:
Provjerite u File Exploreru ili Device Manageru je li USB uređaj sada prepoznat i radi ispravno. Možete pokušati kopirati datoteku na USB uređaj kako biste potvrdili njegovu funkcionalnost.
6) Najčešće pogreške i kako ih izbjeći:
– Provjerite je li USB port ispravan, pokušajte s drugim portom
– Osigurajte da USB uređaj nije oštećen ili da nije došlo do problema s kabelom
– Ažurirajte drajvere za USB uređaj, možda je problem u njima
7) Mini-FAQ:
Q: Što ako USB uređaj i dalje nije prepoznat nakon ponovnog povezivanja?
A: Pokušajte s drugim USB portom ili na drugom računalu kako biste provjerili je li problem u uređaju ili računalu.
Q: Trebam li napraviti backup prije deinstalacije USB uređaja?
A: Preporučljivo je, pogotovo ako na USB uređaju imate važne podatke.
Q: Mogu li koristiti isti postupak ako se problem javlja s drugim USB uređajima?
A: Da, postupak je sličan za sve USB uređaje, samo odaberite odgovarajući uređaj u Upravitelju uređaja.