Kako ažurirati VoIP kvalitetu u poslovnoj mreži na Windows 10/11
VoIP (Voice over Internet Protocol) omogućuje komunikaciju putem interneta, što je važno za poslovnu okolinu. Ažuriranje VoIP kvalitete u poslovnoj mreži može poboljšati performanse i stabilnost vaših glasovnih komunikacija. U ovom vodiču objasnit ćemo kako to učiniti na sustavima Windows 10/11.
1) Objašnjenje problema i konteksta
VoIP kvaliteta može biti narušena zbog različitih čimbenika kao što su loša internet veza, nedostatak propusnosti mreže, problemi sa samim softverom ili hardverom. Ažuriranjem VoIP kvalitete, moguće je eliminirati ove poteškoće i osigurati bolje iskustvo u komunikaciji putem interneta.
2) Preduvjeti
Prije nego počnete s ažuriranjem, provjerite da koristite Windows 10/11, imate administratorska prava na računalu, te napravite backup važnih podataka kako biste izbjegli gubitak informacija u slučaju nepredviđenih problema.
3) Koraci
– Otvorite Postavke (Settings) > Ažuriranje i sigurnost (Update & Security) > Windows Update
– Provjerite ima li dostupnih ažuriranja i instalirajte ih
– Otvorite Postavke (Settings) > Mreža i internet (Network & Internet) > Provjera statusa
– Provjerite brzinu internetske veze i provjerite postavke rutera
– Ako koristite VoIP aplikaciju, provjerite postavke u samoj aplikaciji za optimizaciju kvalitete
4) PowerShell/Command Prompt rješenje
– Pokrenite PowerShell ili Command Prompt kao administrator
– Upotrijebite naredbu “ipconfig /flushdns” za osvježavanje DNS postavki i poboljšanje stabilnosti internetske veze
– Možete koristiti naredbu “netsh interface tcp set global autotuninglevel=normal” za poboljšanje TCP performansi
5) Provjera uspješnosti postupka
Nakon što završite s ažuriranjem VoIP kvalitete, testirajte komunikaciju putem VoIP aplikacija ili servisa kako biste osigurali da su performanse poboljšane.
6) Najčešće pogreške i kako ih izbjeći
– Provjerite je li internet veza stabilna i brzina prikladna za VoIP komunikaciju
– Ako se problemi nastave, kontaktirajte IT podršku za daljnju dijagnostiku i rješenje problema
7) Mini-FAQ
1. Kako mogu provjeriti brzinu internetske veze?
– Možete koristiti online alate poput Speedtest za točnu provjeru brzine.
2. Kako osigurati da VoIP aplikacije imaju prioritet na mreži?
– Postavite QoS (Quality of Service) postavke na ruteru kako bi VoIP aplikacije imale prioritet nad drugim prometom.
3. Kako mogu sprečiti odjek (echo) u VoIP pozivima?
– Koristite slušalice s mikrofonom i prilagodite postavke u aplikaciji za smanjenje odjeka.
Slijedeći ove korake, možete uspješno ažurirati VoIP kvalitetu u poslovnoj mreži na sustavima Windows 10/11 te osigurati bolje iskustvo u vašim glasovnim komunikacijama.