Kako ukloniti zaključani račun u Windowsu (Windows 10/11)?
1) Objašnjenje problema i konteksta:
Kada se korisnik računala zaključa, tj. zaboravi svoju lozinku ili ne može pristupiti svojem računu, to može rezultirati blokiranim pristupom operativnom sustavu Windows. To može biti frustrirajuće iskustvo, no postoji nekoliko načina kako riješiti ovaj problem.
2) Preduvjeti:
– Trebate znati verziju Windowsa koju koristite (Windows 10/11).
– Potrebna su administratorska prava za izvođenje određenih koraka.
– Preporuča se da imate backup važnih podataka prije nego što pokušate otključati račun.
3) Koraci:
– Pritisnite kombinaciju tipki “Ctrl + Alt + Delete” i odaberite “Promijeni lozinku”.
– Ako ste povezani s Microsoftovim računom, možete resetirati lozinku putem njihove web stranice.
– Koristite “Sigurnosne opcije” na log-in ekranu i odaberite “Postavke sigurnosti”.
– Ako imate pristup drugom korisničkom računu s administratorskim ovlastima, možete promijeniti lozinku računa.
– U slučaju da ni jedna od prethodnih metoda ne uspije, možete iskoristiti instalacijski medij Windowsa za resetiranje lozinke.
4) PowerShell/Command Prompt rješenje:
– Pokrenite Command Prompt kao administrator.
– Unesite naredbu “net user” za pregled svih korisničkih računa.
– Koristite “net user username newpassword” za resetiranje lozinke određenog korisnika.
5) Kako provjeriti uspješnost postupka:
Pokušajte se prijaviti na račun s novom lozinkom kako biste provjerili je li račun uspješno otključan.
6) Najčešće pogreške i kako ih izbjeći:
– Pazite da pravilno unosite nove lozinke kako biste izbjegli probleme s prijavom.
– Provjerite jeste li upisali naredbe u Command Prompt ili PowerShell ispravno.
7) Mini-FAQ:
– Kako sprečiti zaključavanje računa? Redovito mijenjajte lozinku i koristite sigurnosne postavke.
– Što učiniti ako ni jedna metoda ne uspije? Kontaktirajte podršku ili stručnjaka za pomoć.
– Mogu li koristiti alternativne metode za otključavanje računa? Da, postoji softver za resetiranje lozinke koji može pomoći u takvim situacijama.